Umat Islam pasti boleh

Saturday, September 6, 2008

Keluarga Muslim

Bismillah ar Rahman ar Rahim....

Dengan Nama Allah yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang...


"Mengapa kamu suruh orang lain mengerjakan kebaikan, sedang kamu melupakan diri (kewajiban) mu sendir, padahal kamu membaca Al-kitab (Taurat)..? Maka tidakkah kamu berfikir..?" (Surah Al-Baqarah:44)


"Dan janganlah kamu campuradukkan yang hak dengan yang batil dan janganlah kamu sembunyikan yang hak itu, sedang semua mengetahui" (Surah Al-Baqarah: 42)


"Dan janganlah kamu mendekati zina, sesungguhnya zina itu adalah suatu perbuatan yang keji dan suatu yang buruk"(Surah Al-Isra:32)

Buktinya, Rasulullah pernah berpesan bahawa kahwinilah wanita yang mempunyai keturunan, harta, kebijaksanan, kecantikan dan agama. Tetapi Baginda menekankan aspek agama yang perlu dinilai. Kerana jika kita kahwini seseorang wanita kerana hartanya kelak ia akan membinasahkan dirinya, jika kita kahwini sesorang kerana kecantikannya kelak ia akan pudar ditelan masa. Tetapi kahwinilah wanita yang hitam legam namun sempurna dari sudut agamanya, menjaga kemaluannya dan kehormatan dirinya.

Mungkin kita boleh aplikasian dalam mencari si dia..

Keluarga bagaimana yang ingin kita...? Mahligai bahagia dengan pasangan anda dan Sejauh mana keberkatan dalam berumahtangga.

1 comment:

NurSyahadah said...

Assalamualaikum..

JUM BERAMAI-RAMAI DAFTAR UBM...

PERKASAKAN UBM...

MUDAH-MUDAHAN RUMAHTANGGA YANG DI BINA BERLANDASKAN ISLAM SEMATA-MATA...

ANGGAPLAH BENGKEL TERSEBUT SEBAGAI PEMBERI KEFAHAMAN TENTANG MENGENAL BAITUL MUSLIM...

Akhlak Perhiasan diri


MyCartopia.com Click here to get one