Umat Islam pasti boleh

Wednesday, September 10, 2008

WORLD TRADE CENTRE (WTC)

Ingat lagi..... 2001, ana masih berada di bangku sekolah menengah. Masa tu tingkatan 3. Gempar satu dunia apabila peristiwa 11 September 2001 menjadi muka depan dadah akbar. Rupa-rupanya bangunan yang menjadi kebanggan Amerika Syarikat telah dihapuskan oleh pesawat yang mana didakwah dilakukan oleh orang Islam iaitu Bangunan WTC. Lebih dikenali sebagai PENTAGON...

Siapa kata bangunan yang tertinggi di dunia akankekal lama, sedangkan terbukti akhirnya WTC hancur musnah. Maka tamatlah riwayatnya. Malangnya, kesan daripada runtuhan WTC orang islam telah mendapat gelaran baru agak sinis di telinga mereka yang menganut agama ini. Terrorist (Pengganas). Inilah gelaran yang ana cuba rungkaikan dalam blog "WTC". Benarkah ini angkara orang islam..?

Fikir dan kaji sejauh mana kebenarannya, kebetulan beberapa jam yang lalu ana terbaca blog along yang penuh dengan pengisian menarik. Memperingati Kejadian 11 September 2001 (WTC). Ada sedikit menyentuh berkenaan isu WTC. Untuk mengetahui dengan lebih lanjut serba sedikit tentang peristiwa 11 September 2003. (http://mujaheedmohamed.blogspot.com/2008/09/memperingati-kejadian-11-sept2001-wtc.html)

Bersama merungkai hak kita sebagai ummat Islam... Jum mengimarahkan Masjid Al-Hikmah untuk menghayati tayangan yang menceritakan hal sebenar. Malam ini (11 September 2008) selepas solat tarawikh.

Ini tidak adil...!!!



No comments:

Akhlak Perhiasan diri


MyCartopia.com Click here to get one