Umat Islam pasti boleh

Sunday, November 9, 2008

SANG PENCINTA WANITA



"Seindah hiasan adalah wanita yang soleheh." Petikan lirik yang dinyanyikan oleh kumpulan nasyid, Inteam mengambarkan kepada kita bahawa seindah-indah perhiasan adalah wanita yang solehah.

Jagalah perhiasanmu, sungguh Allah telah berpesan bahawa "Dan katakanlah kepada para perempuan yang beriman agar mereka menjaga pandangannya dam memelihara kemaluannya dan jangan menampakkan perhiasannya (auratnya) kecuali yang biasa dilihat." (Surah AN-Nur 24:31)

Wahai sang pencinta wanita, kerana diri mu begitu berharga. "Wahai PUTERIKU.. Demi Allah.. Jangan engkau percaya terhadap kata-kata SEBAHAGIAN lelaki.. Bahawa mereka memandangmu kerana AKHLAK dan ADAB.. Bicara denganmu seperti SAHABAT.. Dan apabila bercinta denganmu seperti teman akrab.. Sebenarnya mereka BOHONG..!!! Jika engkau mendengar sendiri bualan mereka... Pasti engkau takut dan ngeri.. Hanya di tanganmu pintu segala kebaikan.. Bukan di tangan kaum lelaki.." -Ali Thantawi-

Cinta Allah Yang Agung, memberi seseorang seluruh cinta anda bukanlah satu kepastian yang mereka akan menyintai anda kembali. Jangan harapkan cinta sebagai balasan. Nantikan sahaja ia untuk mekar di dalam hati mereka tapi sekiranya ia tidak, pastikanlah ia terus mekar di dalam hati anda.

Cinta hakiki membawa ke syurga, kalau kita mencari cinta pada manusia... belum tentu kita temui cinta sejati, kalau kita mencari cinta ilahi, Dia pasti menerima cinta kita.. dan itulah cinta yang hakiki yang memberi kebahagiaan hingga ke syurga.


Kiranya mereka tahu,






Namun fitra manusia untuk mencinta dan dicintai. Wanita juga ingin dicintai, dan ingin dikasihi. Kata orang tak kenal maka tak cinta. Tak cinta maka tak bahagia, dan tak bahagia maka tidak akn serasi bersama.

Bersabar menempuh cabaran, mehna dan tribulasi untuk mengecapi cinta dan kebahagiaan yang hakiki. Cinta islamic memang tiada digariskan dalam kehidupan. Sebagai pedoman hidup "Jangan mengimpikan seseorang untuk jadikan teman hidup andai diri belum menguasai ilmu fardhu Ain, Solat terlajak waktu dan Al-Quran tak khatam, kelak merana diri." (buku berjudul "Cinta" tulisan Pahrol Mohd Juoi).

P/s. 5 Peringkat cinta yang perlu diketahui,

- Cinta kepada Allah, Cinta kepada kedua Ibubapa, Cinta kepada sang murabbi (guru), Cinta kepada sesama manusi dan yang terakhir adalah Cinta kepada diri sendiri. Cinta mana yang Utama..?

No comments:

Akhlak Perhiasan diri


MyCartopia.com Click here to get one