Umat Islam pasti boleh

Tuesday, September 16, 2008

16 September 2008

Heboh satu dunia blog menceritakan tentang 16 September 2008. Blog Siasah, Blog Akhi Along, Blog GAMIS, dan banyak lagi blog yang bersama-sama menantikan tarikh keramat bagi negara Malaysia ini. Kali ini, ana hendak mengulas sedikit tentang peristiwa 16 September. Dua bulan lepas isu ini memang akan dijangkakan menjadi isu yang hangat di kalangan penulis blog.


Menurut seorang aktivis pejuang Islam, Peristiwa 16 September adalah satu tarikh di mana perubahan pemerintahan kerajaan Malaysia daripada BN kepada Parti Pembangkang. Ini bukanlah bermakna ana memihak kepada mana-mana pihak. Tapi sebagai rakyat Malaysia yang menginginkan pentadbiran negara yang bersih daripada ancaman, selamat dan suci daripada campur tangan pihak yang tidak sepatutnya.


Namun, 16 September 2008 hari ini yang dinanti-nantikan menghampakan sahabat seperjuangan apabila perubahan yang dijangkakan akan berlaku tidak menampakkan kesan sehingga ke saat ini. Janji Melayu.... Betulkah ini hanya kata-kata manis daripada Datuk Seri Anuwar Ibrahim (DSAI). Oh tidak, manis mulut berbicara. Setelah membaca akhbar hari ini, DSAI telah berusaha untuk merancang tentang perubahan yang berlaku pada 16 September 2008. Kita cuma hendak memberi peringatan "Jangan berjanji kalau tidak boleh ditepati".




No comments:

Akhlak Perhiasan diri


MyCartopia.com Click here to get one